nedeľa 2. mája 2010

2. kapitola - Šikmooká ulička


2.kapitola
Šikmooká ulička

Túto kapitolu venujem Justinovi Bieberovi!

Keď sa Silasa ráno zobudila, samou radosťou, že sa vôbec zobudila živá - bez tessenu, ktorý by jej trčal z hrude -, zabudla na čiarku a keďže bolo pol piatej, (a) pomyslela si, že je ešte skoro, preto bude mať dostatok času tú čiarku nájsť i po tom, čo si ešte trochu zdriemne, ale nedalo sa jej znovu zaspať a hľadanie čiarok jej tiež príliš nešlo, ako ráčite vidieť, tak sa pomaly obliekla a išla sa naraňajkovať.

Za tri anorektické sekundy Doraňajkovala a išla sa mrknúť (čiarka) čo je v telke (čiarka) ale nejako sa nevedela sústrediť (čiarka) aj keď práve vysielali nový singel Baby od jej obľúbeného speváka Justina Biebera. Povedala si, že pôjde pre elfskú princeznú Arwen. Elfská princezná Arwen nič nenamietala (čiarka) lebo tiež nemohla spať, raňajkovať, a dokonca ani dívať sa na Justina Biebera. Bože, to už zaváňalo dokonalou krízou!

Zazvonili u Selene - ktorá tiež nemohla spať, raňajkovať či dívať sa na Justina Biebera - a tá im pribehla otvoriť ešte v pyžame.

"Čo tu robíte tak skoro? Nedohodli sme sa na 8:00 (čiarka) však je len pol siedmej (čiarka) tak prečo ma (čiarka) pre hinduistického boha Brahmu (čiarka) budíte?! Žeby dávali v telke Justina Biebera?" neskrývala hnev. "Otec ešte spí (čiarka) ale počkajte v predsieni (čiarka) idem ho zobudiť. Aj on miluje Justina Biebera!" Asi o pol hodinu bolo všetko prichystané a mohli vyraziť na koncert Justina Biebera.

Do šikmej Šikmookej uličky - nie Šikmej uličky, toto bola prosto obyčajná malá Šikmooká ulica, zvláštna akurát tým, že bola akási šikmá - sa dostali pomocou Hop-šup práškovej siete.

Keď dorazili (čiarka) dohodli sa zsssssss rodičmi (čiarka) že sa stretnú v Deravom kotlíku za dve hodiny. Museli navštíviť veľa obchodov. A Justina Biebera. Samozrejme, že najprv si išli vybrať a zameniť peniaze do čarodejníckej banky. A hneď potom sa nakupovalo.

Medzi prvými obchodmi bol(i) obchod zssssssss prútikmi. Ako prvá si vyberala prútik Selene. Otec jej už o vyberaní prútika veľa rozprával. Majiteľ obchodu sa práve hrabal v nespočetnom množstve krabíc.

" (← lietajúce úvodzovky!) Á! Slečna Selene (čiarka) vedel som (čiarka) že prídete (čiarka) s tvojím (to je teda vyko-tykanie!) otcom sa dobre poznám (čiarka) veľa mi o Vás rozprával v jednom z jeho ľúbostných listov, to preto to veľké vé v zámenách mojej repliky. Vyskúšajte tento prútik (čiarka) je podobný ako u Vášho otca."

Selene sa naňho najprv vyplieskane – pán Olivander jej totiž musel uštedriť malý výprask, respektíve výplesk po holom zadku; pýtate sa prečo? preventívne! - pozerala, ale po chvíli mávla prútikom. Z prútika vystriekla kvapalina podobná sopľu a ostriekala stenu naproti.

,,Hmmm, toto sa mi ešte nikdy za moju kariéru kabaretného speváka nestalo a moja kariéra kabaretného speváka je teda dosť dlhá – vymyslel som si ju už pred troma sekundami," povedal majiteľ obchodu. ,,Tak potom skúsime tento."

Selene mávla prútikom a vyčarovala jasný lúč svetla (čiarka) ktorý osvietil celú miestnosť.

"Hmmm, zvláštne, že si tento prútik vybral práve teba (čiarka) no čo už (čiarka) prútiky sú zvláštne samiyyyyyyyy o sebe."

(nový odsek) "Ale prečo je zvláštny? A kedy uvidím Justina? Biebera?" spýtala sa Olivandera Selene.

(nový odsek) "Lebo tento prútik je výborný na Herbológiu (odkedy sa píšu názvy predmetov s veľkým písmenom?) a to tvojmu otcovi a mame veľmi nešlo (akože fakt priam extrémne zvláštne, že ak niečo nešlo vašim rodičom, vám to ísť môže! ani mojej mame nejde „herbológia“ – všetky kvetiny jej vždy vykapú, no ja som dobrý záhradkár, resp. „balkónista“! :) bože, to je také zvláštne, až si dám radšej urobiť testy DNA, či vôbec som dcérou svojej matky!)," zasmial sa.

Potom prišla na rad Silasa. Prútikár jej podal 23 cm dlhý prútik. Silasa ním mávla (čiarka) ale z prútika vyletel iba prach. Takto to pokračovalo asi pol hodiny (čiarka)bol celý obchod absolútne zaprášený, čo určite neocenila pani Olivanderová, ktorá potom musela týždne utierať prach, no napokon Selene konečne našla ten pravý prútik.

Keď si prútik vyberala elfská princezná Arwen (čiarka) vyskúšala ich niečo cez 50. Nakoniec si ju vybral 28 centimetrový prútik s jadrom z vlasu jednorožca.

"Výborný na čarovanie. S týmto prútikom budeš môcť predvádzať dokonalé čary a kúzla s minimálnou námahou." povedal si skôr pre seba obchodník.

Po tom zážitku (zážitok? kde?!) u Olivanderovcov išli kúpiť príslušne knihy, pomôcky a habit, o ktorý sa všetky tri budú počas školského roka deliť. Keď už chceli odísť (čiarka) Selene ich ešte (na) zastavila.

"Bože (čiarka) skoro som zabudla na to najpodstatnejšie."

"Preboha (čiarka) Seli (čiarka) čo ti zase behá po rozume? Justin? Bieber?" vyhŕkli na ňu rodičia.

"Skoro som zabudla na školské zvieratko!" zvolala.

(nový odsek) Rodičia neprotestovali. Vybrali sa do zverinca (čiarka) po chvíli už vyšla elfská princezná Arwen zsssssssssss malilinkou sovičkou snežnou, Selene s fredttttttttttttkou a Silasa so sovou plnou ohnivých plamienkov, ktorá kvôli tomu ohňu nemala priveľkú životnosť. Ale bola krížená s fénixom, čiže uvidíme, či sa v tejto poviedke ešte niekedy vyskytne v nesypkom stave... Po nakúpení všetkých vecí sa vrátili naspäť domov. A aby táto nudná, extrémne záživná kapitola, ktorej kvantita i kvalita vypovedá o tom, že bola napísaná za päť minút a tridsaťtri sekúnd, nebola taká: A) nudná; B) extrémne „záživná“; C) „kvantitná“; D) „kvalitná“; E) napísaná i oglosovaná za šesť minút a štyridsaťosem sekúnd; pridávam i prepis dialógu, ktorý sa odohral po ceste domov:

„Takže Justin Bieber bude tiež chodiť do Rokfortu?“ spýtala sa Silasa-Melasa so srdiečkami miesto očí.

„A to máš odkiaľ?“ zafrflala elfská princezná Arwen nezúčastnene. Ale len naoko nezúčastnene, v skutočnosti sa musela strážiť, aby nezačala slintať a nekontrolovateľne bľabotať spevákovo meno.

„Ocko to dnes vyveštil. On je tak trochu Nostradamus, veď vieš,“ prehodila pyšne Selena. Nostradamus sa za volantom samoľúbo usmieval.

„A koľkože má ten chlapček rokov?“ spýtala sa s tvárou zvraštenou hnusom Selenina matka, keď videla tú hystériu, ktorá pozvoľna prepukala v ich aute.

Aby sme však všetko ohľadom tvárí zvraštených hnusom pri pomyslení na Justina Biebera uviedli na správnu mieru - Selenina matka dnes ráno tiež videla nový singel od Justina Biebera. A na základe toho usúdila, že jej dcéra je pedofil – ak letí po desaťročných chlapčekoch! Hnus!

„Šestnásť!“ zasnívala sa Selena.

„Justin Drew Bieber sa narodil 1. marca 1994 v Stratforde, v kanadskej provincii Ontario. Je to R&B spevák, ktorého preslávil internetový portál YouTube, kam jeho mama začala nahrávať videá s rôznymi jeho coververziami od umelcov ako Michael Jackson či Chris Brown. Tam ho objavil jeho aktuálny manažér Scooter Braun a Justin onedlho podpisoval nahrávaciu zmluvu s Island Records...“ začala Silasa odrapotávať životopis Justina Biebera, no nikto jej nevenoval pozornosť. Pretože:

„Šestnásť?!“ zvreskla pani Selenová. Ani ona sama nevedela, či za jej prudkú reakciu môže šok, ktorý jej spôsobilo neuveriteľné zistenie, že ten desaťročný chlapček je v skutočnosti šestnásťročný tínedžer; alebo fakt, že jej dcéra tým pádom nie je pedofil ale gerontofil!

„A kedy bude mať Justin Bieber ten koncert? Vezmem naň svoju fretku...“


autorka pôvodného veľdiela: Silno zelená Dada
glosátorky:
Ayamee
článok pripravila: Ayamee




3 komentáre:

  1. Zdá sa mi, že som tú poviedku už niekedy na nete zahliadla...je mi akási povedomá. Btw, máš aj prezývku pre autorku? xD

    Vieš určite že bez tvojej glosy by som túto blbosť nečítala... :D Ešteže ťa máme :D Btw...Justin Bieber? Aya, ty si snáď študovala jeho životopis? :D:D:D

    Ináč, stačí ti, ak ti pošlem len kúsok zo štvrtej kapitoly Školy noci? Lebo neviem kedy sa k tomu zasa dostanem (mala by si na mňa viac tlačiť! lebo potom sa vo voľnom čase zaoberám len myšlienkami na dej jednej poviedky, ktorá mi práve leží v hlave a nevenujem sa prekladu! ^^)... Takže by som ti poslala len tú časť, ty by si to trochu prezrela, lebo v tejto kapitole je viac vecí, ktoré sa mi ťažko prekladali takže je dosť možné, že sú niektoré veci zle. A ešte by si pozrela čiarky ^^

    Tak čo povieš? Dúfam, že ma nezlynčuješ za to, ako to flákam :( ... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nie, ja ťa nezlynčujem, len sme už nabrali dákych možných čitateľov, tak sa bojím, že ťa zlynčujú skôr oni :D. Res. ony, ktosi sa tam už pýtal na štvrtú kapitolu :D. A v pohode pošli, pošli, ja ti to pozriem a možno aj zverejním - teda, ak to mám i zverejniť ;)

    A študovanie životopisu Justina Biebera patrilo k naštudovaniu si toho, o čom... glosujem :D Aby to malo taký reálny fíling, fíling reálnej fanynky, ktorá vie naspamäť odrapotať celé jeho curriculum vitae a tak :D (v preklade: skopčila som úvod z Justinovej wikipédie :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. A áno, prezývku mám - Silno zelená Dada. Teda, ono to akože píšu viaceré baby, ktoré majú nicky zhodné s tunak hlavnými postavami - Silasa, Selene, Dada. Ale so Silasou potom nastane tuším dáky konflikt (kt. sa preniesol i do poviedky :D), takže pôvodne som chcela dať len Zelenú Dadu, ale Silno zelená Dada a Zelená Dada, to nie je veľký rozdiel... Teda, zmýšľala som zmodifikovať i tú "Dadu", ale nič ma nenapadalo... Trošku došla kreativita, nooo :D

    OdpovedaťOdstrániť

Čo si nám želáš oznámiť?